Page 1 of 4 1234>
Topic Options
Rate This Topic
#69376 - 27.09.2004 09:47 "dommerjævel"
Anonymous
Unregistered

Hvorfor roper Kjernen "dommerjævel" i kamper med utenlandske dommere? eneste unntaket jeg kommer på er en kamp ifjor hvor det ble ropt "fuck u"(var det mot benfica?). Hjelper da vel ikke å rope dommerjævel til en dommer som ikke forstår norsk?
#69377 - 27.09.2004 10:03 Re: "dommerjævel" [Re: Jif]
Zveenie78 Offline
Entusiast

Registered: 23.09.2003
Loc: Skedsmo
Hmmm...har ikke detta vært ett tema før? Uansett; når ropet kommer etter en "kontroversiell" avgjørelse, hvilket det ofte gjør, skjønner han vel at det ikke er skryt man kommer med...? Få utenlandske alternativer som klinger så bra som "dommerjævel"...

#69378 - 27.09.2004 11:33 Re: "dommerjævel" [Re: Zveenie78]
Anonymous
Unregistered

Men appropo det med synging på andre språk... personlig synes jeg det har vært rått om vi kunne ha kopiert Arsenal litt, med å bruke "deres" egen sang mot dem. Synes da bestemt jeg har hørt dem synge "stand up if you hate manchester... osv osv" hver gang united er på besøk i London. Så da er mitt forslag at hele Lerkendal stemmer i og synger "stand up if you hate Arsenal, stand up if you hate Arsenal..." Melodien er velkjent og vi har brukt den tidligere, så det burde ikke være noe problem...
#69379 - 27.09.2004 11:39 Re: "dommerjævel" [Re: B.S]
Bengal Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 15.05.2000
Loc: Trondheim Øst
Quote:

Men appropo det med synging på andre språk... personlig synes jeg det har vært rått om vi kunne ha kopiert Arsenal litt, med å bruke "deres" egen sang mot dem. Synes da bestemt jeg har hørt dem synge "stand up if you hate manchester... osv osv" hver gang united er på besøk i London. Så da er mitt forslag at hele Lerkendal stemmer i og synger "stand up if you hate Arsenal, stand up if you hate Arsenal..." Melodien er velkjent og vi har brukt den tidligere, så det burde ikke være noe problem...

Hvis nå bare ikke dette fører til at halve Kjernen setter seg ned da.

#69380 - 27.09.2004 13:00 Re: "dommerjævel" [Re: Bengal]
Anonymous
Unregistered

Og lerkendal publikumet er ikke akkurat kjennt for å reise seg når vi synger "reis opp, hvis du e rosenborg" heller... så tviler på at de reiser seg, og i tillegg på engelsk da, da blir det jo bare surr for otto per gauder og ola kari einstøing...

og i tillegg så er sikkert halvparten en gjeng med anglojævler.

#69381 - 27.09.2004 13:06 Re: "dommerjævel" [Re: Scorpiuz]
bolgebah Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 17.04.2004
Loc: Lundamo
Jeg regner med begge lagene scorer i denne kampen. Skal bli spennende å høre forskjellen i intensitet på jubelbrølet da. Jaja, når Rosenborg scorer er jeg som regel såpass hinsides at jeg ikke engang ville reagert en flystyrt i midtsirkelen. Men kampen tas opp på video, og da kan det bli gøy å se på etterpå. Heh.

#69382 - 27.09.2004 13:11 Re: "dommerjævel" [Re: bolgebah]
Recon Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 17.04.2002
Loc: C/O Dusan Tabakovic, Lebane
Drit i stand up greiene. Vi holder oss til norsk lengst mulig!

#69383 - 27.09.2004 13:39 Re: "dommerjævel" [Re: Recon]
haavarl Moderator Offline
Gretten gammel gubbe
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 07.05.2002
Loc: Askim
Naturligvis skal vi synge på norsk. Hvorvidt dommer og motstandere forstår det er av minimal betydning. Hvis fænsen fra Arsenal, PAO og PSV har meldinger til oss, vil de garantert ikke ha lært seg norsk først. Og dommer'n? Han bryr seg like lite om vi synger "Fuck U" eller "Dommer'n er fra Molde".

Hvis Rosenborg går opp i ledelsen mot Arsenal (eller mot noen av de andre for den del), synes jeg vi skal synge den gode gamle
Buvik i forklædning,
D'e' bærre Buvik i forklædning...

#69384 - 27.09.2004 15:12 Re: "dommerjævel" [Re: haavarl]
ws Offline
Ny
*

Registered: 02.10.2002
Å begynne å synge på motstanderne sine språk er lavmål. Vi synger da ikke på bergensk om brann er her heller? Synes ikke vi skal gjøre noe forskjell selv om engelksundervisning er obligatorisk her til lands. Syng på norsk! Syng på trøndersk. Det er jo for vårt eget lag vi synger for å støtte og vi bør også være såpass nasjonalistike at vi holder oss til det språket vi bruker til vanlig.
#69385 - 27.09.2004 15:33 Re: "dommerjævel" [Re: ws]
Rågern Offline
Gamle hender
**

Registered: 26.04.2003
Loc:
Er dette virkelig ett diskusjonstema?

Jada, tydligvis...

Om vi roper dommerjævel, fuck you, eller puta spiller vel ingen trille, dommern gir vel faen i det uansett. Ta fokuset vekk fra denne tråden og heller følg med i den hvor syngiga er i fokus. Først bør vi uansett konse på å synge bra, når det har skjedd, så kan man begynne å konse på trivielle ting, som f.eks om man skal si fuck you til dommern, om den venstre testikkelen klør mere enn den høyre, evnt om man skal stikke og kjøpe seg pølse...

Makan til spikkeri av flis!

Page 1 of 4 1234>

Moderator:  haavarl, Øystein 
Hop to:
Search
Who's Online
0 registered and 160 anonymous users online.
Forum Stats
5058 Members
10 Forums
6224 Topics
223775 Posts

Max Online: 347 @ 17.08.2020 14:55

Generated in 0.108 seconds in which 0.095 seconds were spent on a total of 16 queries. Zlib compression enabled.